Präludium, Choral et Fuge
Sonate A-Dur
Prélude, Aria et Final
DISKOGRAPHIE MICHAEL KORSTICK
Franck
„Korstick zeigt sich bei Franck als technisch überragender Beherrscher sämtlicher Klavierregister, mit durchaus französischen Klangfarben, architektonischem Weitblick und beethovenscher Willensstärke. So gesehen könnte die vorliegende Aufnahme neue Maßstäbe setzen.“
klassik-heute.com
„Korstick’s opening movement of Prélude, aria et final is one of the finest on recordt, with its fluid and flexible maestoso pace and delightfully ‚old school‘ balancing of chords. The pianist’s use of colour and rubato highlights the tension and release of the music’s restless harmonic wanderlust, as well as circumventing its potential for bombast.“
Gramophone
„Das zarte Rezitativ am Beginn der Aria scheint bei Korstick geradezu von innen zu leuchten, und wandert das Hauptthema dann in die linke Hand, begleitet seine Rechte mit einer wirklich phänomenalen Klangkontrolle, als seien die Akkorde bloße Schwingungen. Mit solcher Finesse hört man das in keiner anderen Fassung. Das fast kirmeshaft schmissige Thema des Finales legt er mit der fiebrigen Aufgekratztheit hin, die den alten Franck gelegentlich packte. Am Ende aber stirbt alles in dolcissimo-Akkorden hin, die man vollkommener kaum hinhauchen kann.“
Fono Forum
„There must be dozens of recordings of the Franck sonata in its original form. Of this Cortot transcription I have found a few through searching on line. But they would be hard put to beat this one. Michael Korstick has the formidable technique and assurance which these works require. I have already mentioned that he must have large hands to span the chords Franck writes. He also occasionally allows a very slight delay between the hands. This was, of course, a fashion of the time, and Franck actually writes it in in places, such as at the opening of Prélude, Choral et Fugue. His pedalling is skilful and unobtrusive, so that Franck’s rich textures do not degenerate into mush. He is an excellent advocate for these works, and does his best for the Prélude, Aria et Final.
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